Sammen om kulturopplevelser

Kulturlivet har endelig åpnet opp igjen, og arrangementer og produksjoner kan gjennomføres. Kommunen støtter kulturen via tilskuddsordninger.

Endelig begynner kulturlivet å blomstre igjen etter lang tid med begrensninger knyttet til korona og smittevern. Det er mange arrangører og utøvere som øver, produserer og arrangerer for å gi oss i Porsgrunn gode opplevelser. Veldig mange av disse kulturfolka er ildsjeler og frivillige. De gjør en formidabel innsats for å bringe folk sammen. I koronatiden har mange kjent på savnet etter å kunne oppleve og utøve kultur fra sal og scene. Nå kan vi endelig komme sammen igjen, og oppleve kultur.

Porsgrunn kommune støtter kulturlivet bl.a. via tilskudd til arrangementer og produksjoner.

Arrangementstilskudd og underskuddsgaranti
Planlegger du et åpent kulturarrangement i Porsgrunn er du velkommen til å søke om støtte via denne ordningen. Mer informasjon HER.

Produksjonsstøtte
Ønsker du å gå i gang med et nytt kulturprosjekt, så kan du søke om støtte via denne ordningen. Mer informasjon HER.

Øvrige tilskuddsordninger
Se oversikt over alle tilskuddsordninger for kultur, idrett og fritid HER

Tilskuddsportalen
Tilskuddsportalen gir alle lag og foreninger i Porsgrunn kommune oversikt over alle tilskuddsordninger som tilbys norske organisasjoner: tilskuddsportalen.no.