Trond Hannemyr gir seg som festivalsjef etter 28 år

Porsgrunn internasjonale teaterfestival (PIT) ble nok en gang en folkefest. For 28. gang kunne publikum glede seg over scenekunst i ulike formater, på mange scener, fra alle verdenshjørner.

Trond Og Ordføreren 2 Small

Med 40 forestillinger, fra 27 teatre, hjulpet av 100 frivillige og en rekke andre bidragsytere. Men en person har vært sentral for at PIT oppstod og har utviklet seg til hva det er i dag – festivalleder Trond Hannemyr. Neste år blir PIT imidlertid i regi av en ny festivalsjef.

Søndag benyttet ordfører Anne Kristine Grøtting anledningen til å takke ham på vegne av Porsgrunn kommune.

- Du har på mange måter vært Porsgrunn internasjonale teaterfestivals «far». Vi vet du ikke har vært alene om dette – men ville det ha vært festival i alle disse årene uten Trond? Det får vi aldri vite, sa ordføreren.

- Men det vi vet, er at det står respekt av det arbeidet du har gjort, og den rollen du har spilt. Derfor denne takken fra byens ordfører, på vegne av kommunen og Porsgrunnssamfunnet. Vel blåst Trond Hannemyr!