Påske i Porsgrunn

Fra påskeeggjakt til stolpejakt - les om en rekke ulike påskeaktiviteter for barn og unge her!

PÅSKEFERIE MED UNG FRITID

Ung Fritid tilbyr møteplass og aktivitet for ungdom i påskeferien. Det blir gratis bowling og burger på Down Town, Forråder på Bakgården, påske-egg jakt, turneringer og EVO-tag på Biblioteket og mye mer! Vi holder Bakgården Ungdomshus oppe hele påskeferieuka!

MANDAG 25.03
Bakgården er åpen 14:30 – 19:00.
Bli med på EVO-tag turnering på Biblioteket fra 19:00! Meld deg på ved en av klubbene våre. Oppmøte på Bakgården.

TIRSDAG 26.03
Bakgården er åpen 13:00 – 19:00
Bli med på Forråder på Bakgården fra klokka 16:00. Meld deg på ved en av klubbene.

ONSDAG 27.03
Bakgården er åpen 13:00 – 16:00.
Bli med på bowling og burger på Down Town fra kl. 16:30! Meld deg på ved en av klubbene! Oppmøte på Bakgården.

TORSDAG 28.03
Bakgården er åpen 12:00 – 18:00.
Bli med på påskeegg-jakt og kahoot!

FREDAG 29.03
Bakgården er åpen 12:00 – 18:00.
Bli med på påskelunsj og turneringer!

Hoved

Porsgrunn Bibliotek

Påskeverksted
Lørdag 23. og søndag 24. mars.
Kl. 11.00 – 15.00.

Velkommen til selvbetjent påskeverksted i barneavdelingen.
Klipp, lim, vær kreativ og lag noe fint til påske.

Figurteaterverksted
Lørdag 23. mars kl. 12:00 – 14:00

Lag en festpyntet flaskedukke til påske.
Kristin Friis fra AHA-teateret har mange års erfaring med å lage de flotteste dukker, og i dag er hun på biblioteket for å vise deg hvordan du kan lage din egen flaskedukke.

Påmelding til bua@porsgrunn.kommune.no

Begrenset antall plasser.
Fra 4 år. Barn under 6 år må ha med en voksen til å hjelpe seg.

Porsgrunn bibliotek - Ditt nærmeste litteraturhus

Egg Biblio

Stolpejakten starter 27. mars

Stolpejakten går ut på å finne stolper som er plassert rundt om i området, noen er plassert tett på kulturminner, andre ved travle trafikk-knutepunkter. Dette er litt sport, litt friluftsliv, litt folkehelse og litt kultur. Alle stolpene i Grenland kan nås med buss og de fleste er også tilgjengelige for rullestolbrukere. Innen hvert nærområde er det ganske kort avstand mellom stolpene.

Mer info her: https://stolpejakten.no/

God stolpejakt!

FILMSENTRET CHARLIE

Åpningstider i påskeferien
Mandag og tirsdag (25 og 26. mars) åpner vi kl. 16.00.
Onsdag - søndag (27 - 31. mars) åpner vi kl. 14.00.
Mandag 1. april åpner vi kl. 16.00.

Filmsentret Charlie | Forside

Påske-egg jakten i Porsgrunn 22. mars – 1. april
Finn de 6 påske-eggene og løs oppgavene! Bli med i trekningen av fantastiske premier!

Påskeeggene og oppgavene finner du her:

• Du Verden
  • Porsgrunds Porselænsfabrik
  • Jonas B. Gundersen
  • Down Town Bowling
  • Comfort Hotel Porsgrunn
  • Filmsentret Charlie
Påskeeggjakt Filmsentret Charlie

Ælvespeilet

Barnespeilet: PÅSKEMÅNE ØNSKESOL

Lørdag 23. mars kl. 12.00.

DEN SOM FÅR SE SOLA DANSE PÅ PÅSKEMORGEN KAN ØNSKE SEG NOE!

Langt nord i Svartdalen bor Vesle-Live og pappa. Oldemor Gammel-Live bor i kårstua ute på tunet. Men en dag skjer det noe, og Vesle-Live får et viktig oppdrag …

Skuespiller Thea Borring Lande forteller og spiller Vesle-Live, mens Jørn Erik Alkanger tonesetter forestillingen. Med enkle virkemidler av høy kvalitet forteller de en stor, liten historie rammet inn av livets og naturens års- og livssykluser, på barnas premisser. Forestillingen er basert på en bok av Jo Tenfjord og Harald Nordberg.

Passer for barn fra 4 år.

Info og billetter her

Img3352 Orig