Ny virksomhetsleder i Helse og omsorg

Tina Rusdal (56) har fått jobben som virksomhetsleder for Frednes sykehjem og St. Hansåsen lokalmedisinske senter.

Tina Rusdal 1500

De siste 3 årene har Tina Rusdal vært avdelingsleder ved legevakten. Hun har tidligere hatt forskjellige lederjobber innen helse og omsorg i Oslo kommune, og har også vært enhetsleder ved Sykehuset Telemark.

Hun er utdannet sykepleier og har tilleggsutdannelse innen administrasjon og ledelse.

- Jeg gleder meg til å bli kjent med den nye virksomheten, alle de ulike avdelingene og menneskene der. Det blir både spennende og krevende å overta stillingen med så mange ulike spenn av fagområder. Jeg er både glad og ydmyk for at jeg nådde opp blant svært mange gode søkere, sier Rusdal.

- Så blir det spennende at legevakten skal ansette ny leder og utlysning kommer i disse dager. Jeg blir værende i stillingen til ny leder tiltrer, legger hun til.

Som leder for virksomheten får hun et samlet økonomisk, faglig og administrativt ansvar for en virksomhet med 5 avdelingsledere. Kommunalsjef for Helse- og omsorg Aud Fleten blir hennes nærmeste leder, og hun inngår i kommunalområdets ledergruppe med 11 andre virksomhetsledere.

- Vi var heldige som hadde flere søkere til stillingen, og ser at det er interesse for lederstillinger i kommunen. Tina ble valgt blant annet med bakgrunn i bred erfaring fra utviklingsarbeid og som leder, sier Aud Fleten.

- Vi i lederkollegiet i Helse og omsorg ser frem til å få Tina med på laget, sier hun