Ny treningspark er nå åpen og klar for bruk!

Nå er det anlagt en treningspark på Sundjordet ved kanalen.

Parken består av 8 treningsapparater:

• Core Rack
  • Front Press
  • Incline Benchpress
  • Lat Pulldown
  • Leg Press
  • Leg Raise / Dip / Chin Up
  • Low Row
  • Squat

Utendørs treningsutstyr for nordisk klima. Alle apparatene er ergonomisk designet for å oppnå optimale treningsresultater og brukersikkerhet, og de oppfyller standarder for permanent installert friluftsutstyr. Vektmagasin-konseptet muliggjør en så lav brukerterskel at alle, uavhengig av alder og fysisk nivå, kan gjennomføre effektive treningsøkter i parken. Det patenterte systemet tilbyr også en progressiv økning i treningsnivået, og treningsapparatene vil tilfredsstille selv den mest erfarne brukeren eller idrettsutøveren.

Dette er et samlingspunkt for unge og gamle, mennesker med ulike fysiske forutsetninger, etnisitet og sosial status. Apparatene kan brukes hele året, helt gratis. De har samme funksjonalitet som man er vant til på et treningssenter, der brukeren enkelt kan tilpasse belastningen til sitt fysiske nivå. Her får man en helt ny treningsopplevelse der man kan trene ute i frisk luft.

Prosjektet er finansiert av spillemidler, Sparebankstiftelsen og Porsgrunn kommune, i samarbeid med velforeningen på Sundjordet.

3Ny