Nå er de første aktørene i gang på Grenlandsporten

Ordfører Janicke Andreassen og varaordfører Stine Margrethe K. Stamland var med på åpningen av Burger King og ladeanlegget til Mer, på Grenlandsporten onsdag ettermiddag.

Med det åpnes dører og anlegg for publikum. Etter hvert kommer det også en energi- og bensinstasjon - og ikke minst en dagligvareforretning.

Det jobbes på mange fronter på Grenlandsporten, og nye tilbud kommer utover i 2024. En av de første som vil etablere seg er Statens vegvesen, med en ny kontrollstasjon. Den skal erstatte den nedlagte stasjonen litt lenger sør ved E18.

- Varaordfører og jeg har vært med i politikken i ganske mange år. Det betyr at vi har fått være med på å realisere dette. Det har vært ganske mange års arbeid og politiske behandlinger. Det at vi nå står her og at det er næringsarealer som er klare til å tas i bruk, og det er folk som er på jobb, synes vi er utrolig bra, sa ordføreren under åpningen.

- Dette betyr også mye for Langangen som lokalområde og bydel i Porsgrunn. Vi heier på næringsutvikling og arbeidsplasser i hele kommunen. Gratulerer så mye!

Ordfører og varaordfører overrakte blomster til både Burger King og Mer. Selv fikk de med seg blomster fra Lønnebakke Næringspark, som takk for et godt samarbeid med kommunen.

Det er Lønnebakke Næringspark AS som har utviklet næringseiendommen rett øst for Langangen i Porsgrunn kommune. Totalt er tomteområdet regulert med 930 000 m2. Det har fått navnet Grenlandsporten.

GP3