Kulturnatt feirer store og små

Lørdagens Kulturnatt Porsgrunn har nærmere 50 arrangementer på programmet. Blant disse finner du prisutdeling og en stor utstilling presentert av barn og unge på Rådhusplassen. Se programmet her.

Se programmet for Kulturnatt her!

Det rike programmet inneholder noe for enhver og det aller meste er gratis!

Åpning av Kulturnatt med Prisutdeling

Bli med på den storstilte åpninga av Kulturnatt Porsgrunn 2023 med Prisutdeling i hovedsalen til kulturhuset Ælvespeilet kl. 13:00. Det er gratis og åpent for alle!

Varaordfører Stine Margrethe Stamland åpner Kulturnatt. Kulturprisen, Porselensstipendet, Byggeskikk- og restaureringsprisen og stipend til unge musikere og idrettsutøvere skal deles ut. Det blir flott musikk ved bl.a. Eidanger Pike- og Guttekorps og du får oppleve norgesmester i slampoesi Marija Bliznak!

Kl. 13:00 - 14:30. Sted: Ælvespeilet. Fri inngang.

Åpning av Kulturnatt med Prisutdeling (Programside)
Sq Marija Bliznac Tatt Av Hans Petter Eliassen

VÆR SÅ GOD, SITT NED

Hundrevis av barn og unge fyller Rådhusplassen med kunst og håndverk i det store fellesprosjektet "Vær så god, sitt ned"!

Bli med kl. 17:00 når lysene tennes og kultur- og idrettssjef Mariann Eriksen og danseelver ved Porsgrunn Kulturskole åpner denne flotte utstillingen.

Det ryktes også at fasaden til Rådhuset skal lyssettes + mye annet som lyser opp byen i novembermørket.

Den kulturelle bæremeisen har i samarbeid med Den kulturelle skolesekken invitert skoleelever og barnehagebarn, samt Kulturskolen og Ung Fritid til å blir med på å utforme ulike gjenstander de assosierer med tittelen «Vær så god, sitt ned». Med utgangspunkt i de kreative tingene vi har fått inn, har vi utformet ulike installasjoner som skal lyssettes på Rådhusplassen.

Kl. 17:00 (Åpning). Sted: Rådhusplassen. Fri inngang. For barn.

VÆR SÅ GOD, SITT NED (Programside)
Microsoftteams Image (24)
Se programmet til Kulturnatt Porsgrunn her!