Kan du hjelpe flyktninger med bolig?

Også i 2023 skal kommunen bosette mange flyktninger. Vi har behov for flere boliger. For å kartlegge kapasiteten ønsker vi at de som har boliger som kan leies ut til flyktninger, melder det til kommunen.

Har du ledig en godkjent bolig som du ønsker å leie ut til flyktninger med 1-3 års-kontrakt, kan du registrere boligen her: https://skjema.porsgrunn.kommune.no/skjema/POR0041/Utleie_av_bolig_til_flyktninger

Skjemaet over brukes til å kartlegge hvilke muligheter som finnes for å bosette flyktninger i private utleieboliger. Verken du eller kommunen forplikter seg ved innsendelse av skjema. Vi vil svare ut hver enkelt om det er aktuelt å leie inn boligen eller ikke.

Vi ber deg oppgi boligens plassering, størrelse, antall rom, tilgang på bad og kjøkken, pris og når og hvor lenge den kan leies ut. Vi ber også om navn, adresse, telefonnummer og e-post til deg, slik at vi kan kontakte deg.

Spørsmål?

For eventuelle spørsmål om utleie av bolig til flyktninger, ta kontakt med Bygg- og eiendomsdrift ved Live Fanavoll.

E-post live.fanavoll@porsgrunn.kommune.no