Bestille tolk

Innhold

Hvordan bestiller du en tolk?

Er du registrert som bestiller hos oss, kan du logge deg inn i vår bestiller-portal med ditt brukernavn og passord som du har fått tilsendt med epost.
Du kan logge deg inn fra dine mobile enheter ved å skrive inn https://ttig.proweb.no  i din nettleser på f.eks. telefon, pc, nettbrett etc.

Er du ikke registrert hos oss fra før, kan du ta kontakt for registrering.

Du kan ringe oss alle virkedager mellom 08.30 - 15.00 tlf. 35 54 73 90, eller sende epost til tolketjenesten@porsgrunn.kommune.no

I portalen har du som bestiller følgende muligheter:

  • Opprette bestillinger av tolk eller oversetter fra tolketjenesten. (på vegne av deg selv eller kollegaer)
  • Ved tolkeoppdrag kunne velge mellom oppmøtetolking, telefontolking og skjermtolking (ny løsning som vi nå kan tilby, og anbefaler).
  • Endre, evt. avbestille, oppdrag som du har bestilt.
  • Kunne legge til dokumenter e.l. ved en bestilling.
  • Mulighet for å bestille tolk utenfor ordinær arbeidstid i akutte tilfeller. NB: Ved en slik bestilling vil du kun få melding dersom en tolk har takket ja til oppdraget.
  • Oversikt over alle dine bestillinger, både gjennomførte og framtidige oppdrag, finner du under fanen «kalender» og «Liste». For framtidige oppdrag vil du under «Liste» kunne følge med på om tolk, evt. oversetter er blitt tilordnet oppdraget.
  • Dette betyr at det blir lettere for deg å holde oversikt over dine bestilte oppdrag.
  • Følge med på nyheter som er aktuelle for deg som bruker av tolk og/eller oversetter.
  • Kunne ta ut rapporter.
  • Kunne gi tilbakemeldinger på utført oppdrag (fritekst).
  • Kunne fjerne/legge til eller oppdatere egen informasjon.
  • Kunne legge til/endre flere bestillere fra samme oppdragsgiver.

Godkjenning av oppdrag:

  • NB! Ved avsluttet tolkeoppdrag vil det genereres en automatisk melding til deg når tolken sender oppdraget til godkjenning.
  • Du kan benytte link i mail/SMS eller gå inn i din portal for å godkjenne oppdraget.
  • Tips: Be gjerne tolken gjennomføre sin rutine i app straks oppdraget er gjennomført, slik at du får den til godkjenning umiddelbart. Dette vil av erfaring være en god rutine, slik at oppdragene fortløpende avsluttes og godkjennes.
  • Dette, sammen med registrert reisetid/reiseutgifter og kvittering på utlegg, vil danne grunnlaget for beregning av fakturering av oppdraget.


Husk at en samtale ved hjelp av tolk tar lengre tid.
 

Vi oppfordrer alle våre brukere til å bestille tolkeoppdrag via bestiller-portalen.

Til toppen