Bibliotekuka i Porsgrunn

Porsgrunn bibliotek gleder seg til å ønske deg velkommen til en hel uke fylt med spennende arrangementer!

Se bare:

Tirsdag 16. november kl. 19 kommer Lars Vik og er både sønn og forfatter når han presenterer biografien om Bjørg Vik. Boka har fått mye rosende omtale i media og har alt vunnet Riksmålsprisen.

Onsdag 17. november kl. 19 holder Kvindernes Læseforening åpent møte i biblioteket. Dagens gjest er Berit Reisel, forfatter av boka «Hvor ble det av alt sammen – plyndringen av jødene i Norge.»

Torsdag 18. november kl. 19 har vi gleden av å ønske Abid Raja velkommen.
Han gjorde seg bemerket som kultur- og likestillingsminister i Erna Solbergs regjering. Men for tiden er det forfatteren Abid Raja som får mest oppmerksomhet.
Hans selvbiografi "Min skyld: en historie om frigjøring" er en av høstens mest omtalte og kritikerroste bøker i norsk presse. Den er også nominert til Bokhandlerprisen.

Abid Raja2

Et høydepunkt denne uka er åpningen av ungdomsrommet! Endelig  får de unge sitt eget sted å henge. Dette rommet er det bare deg som går på ungdomsskolen eller videregående som har adgang til! Vi tror det er Norges kuleste ungdomsrom, og vi har selvsagt invitert Norges kuleste komiker til å åpne det. Møt «Kongen av Gulset», Jonis Josef, onsdag 17. november kl. 15.30. Les mer i denne nyhetssaken.

Tegneserier er kjempepopulært på biblioteket!

Lørdag 20 november kl. 13 kan du møte Charlotte Sandmæl og H.L. Phoenix, som har skapt bøkene om Askealven Kah og Arkin.

Passer best for deg mellom 9 og 12 år.

I tillegg blir det lesestund for de minste, Bokpraten for de voksne, og språkkafe for de som vil øve seg på å snakke norsk.

Husk også at vi har søndagsåpent hver søndag kl. 11-15.

Og- ikke gå glipp av bokmerkeutstillingen vår!

Se www.porsgrunnbib.no eller bibliotekets Facebook for detaljert info om hvert arrangement.