NM-Veka i Porsgrunn

Denne uka skal det kåres norgesmestere i en rekke spennende idretter. De fleste øvelsene foregår i Skien. Seiling og leirdueskyting gjennomføres i Porsgrunn.

Seiling på Seivall
Seiling vil være representert under NM-veka for første gang i 2022. Brevik Seilforening har gleden av å invitere til NM i klassene 29er, iQfoil, WASZP og Windfoil som vil foregå på Eidangerfjorden i Porsgrunn med seilsportsenteret Seivall som utgangspunkt.

IQFOIL er en olympisk klasse der det skal konkurreres i OL i 2024. 29er, WASZP og Windfoil er rekrutteringsklasser. 29er seiles av to personer der mannskapet står i trapes (henger i en vaier som er festet i masten). I de øvrige klassene er det kun én person i hver båt/på hvert brett.

Brevik Seilforening
Seilforening med regatta hver onsdag og mange helger gjennom hele sesongen, Kurs for barn og voksne, fast trening inne og ute gjennom hele året for barn og ungdom. Sosialt og hyggelig seilmiljø, åpen for alle. Holder til på Seivall med strand, brygge og flotte uteområder.

Leirdueskyting på Lillegårdseter
22. juni 2022 braker det bokstavelig talt løs på Lillegårdseter, med to Norgesmesterskap på en uke med nærmere 300 deltagere.

FITASC Sporting er en skytedisiplin og består av to øvelser: FITASC Sporting og Compak Sporting.

Øvelsene har sitt opphav fra jakttrening, og er av mange betegnet som den ultimate utfordringen for en leirdueskytter.

Eidanger Jeger og Fiskerlag
Eidanger Jeger og Fiskerlag er Telemarks største jakt og fiskeforening med over 850 medlemmer.
De siste to årene har Lillegårdseter, som er foreningens skyteområde, blitt bygd ut til et av Norges største og beste skyteanlegg.
8 riflebaner, 4 Compak Sportingbaner, Trapbane og 5 stiposter med totalt 36 leirduekastere i sving på åpningsdagene.
Foreningen har tilbud til alle, med egne utvalg for ungdom, damer, hund, fiske og jakt.
Deler av området er universelt utformet slik at alle har mulighet til å bli med på aktivitetene.

Adresse: Langangsvegen 36, 3947 Porsgrunn

For mer info og program: NM-veka.no

Leirdueskyting Eidanger
NM EJFL 3