Når du vil ta kontakt med kommunen - enten på e-post, via eDialog eller som brev - er det noen viktige punkter du bør kjenne til før du sender:
Unngå sensitiv informasjon i e-post.
Henvendelser som inneholder sensitive personopplysninger og/eller andre taushetsbelagte opplysninger, skal ikke sendes som e-post. Da anbefaler vi at du bruker eDialog-løsningen vår, som er en sikker innsending av dokumenter til kommunen. Du kan også sende oss et brev.
eDialog
For å bruke tjenesten, må du logge inn via ID-porten (MinID, BankID eller lignende). Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende.
Post til og fra kommunen er offentlig
All post til og fra kommunen er offentlig og vises på kommunens offentlige postliste på internett. Det betyr at din henvendelse kan bli omtalt eller sitert i aviser eller nyhetskanaler. Unntak gjelder dersom det er hjemmel i lov for å unnta dokumentet fra offentlighet, for eksempel ved personsensitive opplysninger eller andre hensyn (se Offentleglova).
Hvis henvendelsen din krever saksbehandling, registreres den i kommunens arkiv- og saksbehandlingssystem. Henvendelsen blir offentlighetsvurdert og som hovedregel publisert på kommunens nettsider innen 1–3 dager.
Henvendelser der du kun ber om generell informasjon (som ikke gjelder en sak) blir ikke registrert eller publisert.
Kommunens e-postadresse er: postmottak@porsgrunn.kommune.no
Oppgi fullt navn og adresse i e-posten slik at vi kan svare deg raskere.
Åpningstider Servicesenteret
Mandag-fredag kl. 0900-1530 (sommertid 15/5-1/9 kl 0900-1430)
Vi hjelper deg gjerne om du ringer oss på 35 54 70 00 kl. 0800-1600 mandag til fredag. (sommertid 15/5-1/9 kl 0800-1500)
Telefon: 35 54 70 00
Besøksadresse: Storgt 153
Orgnr 939991034 | Kommunenr 4001