Aktiviteter for voksne og barn

Her finner du ulike fritidstilbud i regi av kommunen, frivilligheten og menighetene:

Språkkafé På Bibliotek

Norskopplæring på biblioteket.

Kan du litt norsk, men vil gjerne forbedre dine språkkunnskaper? Da er du invitert til å delta på våre gratis språkkafe (porsgrunnbib.no).

Våre vertskap vil lede samtalen og diskutere temaer som også vil gi deg en bedre forståelse av norsk kultur og hverdagsliv.

Det vil bli servert gratis kaffe og te. Ingen påmelding. Gratis.

• Sted: Porsgrunn Bibliotek
  • Tid: Hver mandag 13:00-14:00

Ta kontakt med Karen Dalevoll hvis du lurer på noe.

• Telefon: 35547170

Bibliotek

Biblioteket har depoter med bøker og annet materiell på ulike språk, som vi bestiller fra ”Det flerspråklige bibliotek”.

Depotene kan bestå av bøker, lydbøker, filmer og musikk, for barn og voksne. Antall depoter og hvilke språk vi har depoter på, avhenger av målgruppene. Biblioteket kan også bestille inn enkelte titler til enkelte lånere.

Les mer om Det flerspråklige bibliotek på hjemmesidene deres, eller kontakt oss hvis du ønsker å vite mer. På forespørsel kan vi tilby informasjon om bibliotektilbudet for fremmedspråklige.

Ved Porsgrunn bibliotek har vi en egen avdeling beregnet på barn og ungdom.

Foruten å låne bøker, lydbøker, DVD og tegneserier, kan du:

• Pusle puslespill, spille brettspill, kle deg ut m.m.
  • Tegne noe fint eller fargelegge
  • Bruke internett
  • Bruke playstation
  • Kose deg!

Vi er alltid her for å hjelpe deg, enten du vil ha tips til noe morsomt, spennende, skummelt, trist, kult å lese, eller du trenger stoff til en oppgave på skolen.

Kultur, idrett og fritid

Visjonen for idrettsomådet er "Aktiv hele livet". En aktiv livsstil gir positive helseeffekter både for kropp og sinn. Hvordan innbyggerne er aktive er ikke det avgjørende. Det viktigste er å være aktiv på en eller annen måte.  https://www.porsgrunn.kommune.no/kultur-idrett-og-fritid/

Barnas Porsgrunn

Tilbudet om kulturaktiviteter spenner fra den kulturelle bæremeisen for de aller minste, videre til Barnespeilet på kulturhuset, bibliotekets gode arbeid med  barnelitteratur og aktiviteter for de små, til kinoens vell av barnefilmer, teaterfestivalens yrende festivalgate, DuVerdens vitenskapsmoro, Barnas Dags utrolige kostymeparader og ikke minst all idrettsglede som barn i Porsgrunn tar del i gjennom hele året.

Her er linker til ulike nettsteder som kan være kjekke for små og store: