Nå settes det i gang privat planarbeid for reguleringsplan for Drangedalsvegen 102- 116 m.fl. (planID 2017)

Børve Borchsenius starter på vegne av forslagsstiller Drangedalsvegen 106 AS opp privat arbeid med reguleringsplan for Drangedalsvegen 102- 116 m.fl.

Kart med planens avgrensning.

Det betyr at hvem som helst har mulighet til å komme med synspunkter om det kommende planarbeidet fram til fristen den 19.02.2024. Mer om oppstartsvarsling finner du i plan- og bygningslovens § 12-8.

Viktige dokumenter

1. Referat fra oppstartsmøte
  2. Kart som viser områdets avgrensning og lokalisering

Beskrivelse av planarbeidet

Planområdet er på 11300 m2. Planen har fått planID 2007. Området er i kommuneplanens arealdel (2018 – 2030) avsatt til næringsvirksomhet (nåværende). Ny plan erstatter deler av reguleringsplanen for Porsgrunn næringsplan (planID 128) og reguleringsplanen for Knardalsstrand (planID 103).

Hensikten med planarbeidet er å legge til rette for en videreføring av formålene i reguleringsplan for Porsgrunn Næringspark (planID 128) litt vestover i forhold til gjeldende reguleringsplan, samt flytting av kommunal pumpestasjon til eiendommen gbnr. 200/1453.

Det tas sikte på å videreføre samme byggevolum, - høyder og byggegrense mot sjø som i planID 128. Det planlegges å etablere en vegetasjonsskjerm mot gjenværende industriområde mot vest. Det planlegges også å videreføre fortau langs Drangedalsvegen.

Det er i dag etablert bussholdeplass på østsiden av Drangedalsvegen ved eksisterende avkjørsel ved nr. 102. Dette er bygd som kantstopp. Det ønsker tilbakemelding på om dette kan videreføres slik at regulert busslomme kan utgå.

Har du kommentarer?

Disse sendes til:

Børve Borchsenius Arkitekter AS, v/ Olav Backe- Hansen, tlf: 97732088 / epost: obh@borveborchsenius.no

Kopi av uttalelse kan sendes til:

postmottak@porsgrunn.kommune.no
eller til Porsgrunn kommune, Postboks 128, 3901 Porsgrunn

Frist for å uttale seg er mandag 19.02.2024.