Ny rektor på Tveten ungdomsskole

Jostein Bendiksen (41) har fått jobben som virksomhetsleder for Tveten ungdomsskole.

Jostein Bendiksen HSØ1
Jostein Bendiksen er ny rektor på Tveten ungdomsskole

Bendiksen kommer fra jobb ved Kjørbekkhøgda barneskole. Der har han jobbet i seks år, først som inspektør og de siste tre årene som rektor.

Han har tidligere blant annet jobbet ved Langesund ungdomsskole, Gjerpen ungdomsskole og Telemark Toppidrett Gymnas. Han har også gitt ut et par bøker.

Jostein Bendiksen er utdannet allmennlærer, har mastergrad i norskdidaktikk og har gått rektorskolen.

- For meg er det et privilegium å bli Tveten ungdomsskoles nye rektor. Det er en nyetablert sammenslåing av to skoler. Det gjør jobben ekstra spennende. I tillegg drives jo skolen i et av Norges flotteste skolebygg, sier den nyansatte rektoren.

- Skolen har et stort potensial, og jeg er sikker på at det vil skje mye god utvikling der de neste årene. Jeg gleder meg stort.

Tvetens nye rektor bor i Skien. Han er gift, har to døtre på 10 og 12 år og en hund. Han forteller at han elsker å følge med på alt av norsk og internasjonal fotball, men at han selv liker å holde seg i form med løping og sykling.

Jostein Bendiksen begynner i den nye jobben 1. august.

Om skolen

Skoleåret 2022-2023 ble Stridsklev og Tveten ungdomsskole slått sammen. Nye Tveten ungdomsskole åpnet i januar 2023 som en av Norges mest klima- og miljøvennlige skoler.

I år har skolen rundt 340 elever og 60 ansatte, inkludert ledelse og ulike fagpersoner som kontaktlærere, faglærere, miljøarbeidere, fagarbeidere, konsulenter og helsesykepleier.

Skolen har for tiden rundt 35 elever i velkomsttilbudet for elever med liten eller ingen norskspråklig kompetanse. Tveten ungdomsskole er også praksisskole for studenter fra Universitetet i Sørøst-Norge.